ליאוניד
לבקשת עמיתינו הנכבדים, אתן כאן את העקרונות הכלליים לייצור יין ואענה על כל השאלות, אם בכלל.

אז נתחיל מחומרי הגלם. מייד אעשה הזמנה שלא הכנתי יין מכל מה שגדל בארצנו. היו גם אפשרויות גרועות. התפוח התגלה כחסר טעם, והוא לא רצה להבהיר. ובכן, לא, קלבדוס עשה זאת.

חומר הגלם העיקרי מבחינתי הוא דובדבן. ואז, בסדר יורד: שזיף, דומדמניות, פטל אוכמניות. הטכנולוגיה זהה, היא שונה רק בניואנסים. אני לוקח את הגרגרים נקיים, בשלים, בלי ריקבון. אין לשטוף, במיוחד אם מותסרים בשמרים ברים. לא ממש אכפת לי מזה, אני משתמש ב- CKD ליינות ענבים אדומים. בציפייה להתנגדויות, אסביר. שמרים אינם פעילים על כל פירות היער, לאחר גשם הם כמעט נעדרים, יחד איתם קיימים בהכרח מיקרואורגניזמים לא רצויים, ואף מזיקים מאוד. שמרי מעבדה מנצחים את כולם והופכים את התוצאה לחזויה מראש.

ראשית, יש למעוך את פירות היער. אני לא מתעסק בעצמות, השטן לא כל כך מפחיד. בזמן הקצר בו מתרחשת מאקרציה, לשום דבר לא יהיה זמן להפוך לווורט. אני עושה בדיקה לחומציות מפירה. יש לכך חשיבות רבה, מכיוון שיש לנרמל אותו ל-6-8 גרם לליטר יין עתידי. אני מבצע את הקיצוב אחרי שאני מסנן את העיסה. בינתיים, אני מוסיפה דילול שמרים בקצב של כ -5 גרם שמרים יבשים לכל 20 ליטר יין עתידי. הווורט מתסיס על העיסה במשך 5-7 ימים. אם אתה רוצה יותר טארט, אז אתה יכול לקחת יותר זמן.

עכשיו לגבי המים. אני קובע את כמות המים על בסיס חומציות. ואז אני לוקח דגימה של היבלת ומדלל אותה על פי החישוב. אם אתה מרוצה מעושר הווורט, שטוף את העיסה בכמות המחושבת ומערבב את שני השזיפים. אם לווורט המדולל יש טעם מימי ולא רווי, אז אני מרווה חלקית את עודף החומצה במים ומנטרל את השאר בגיר. גיר בניין טהור אינו נכנס לתגובות אחרות עם רכיבי יין ואינו משפיע על הטעם. אך יש לחשב את כמות הגיר במדויק. כל הנוסחאות הללו נמצאות בערכת הטיטרציה עבור ייננים. שלב זה מסתיים בהתקנת אטימת מים.

ואז מוסיפים את הסוכר שלב אחר שלב. כדי שהיין ינצח היטב וישמור היטב ובשל, אתם זקוקים לכ-200-250 גרם סוכר לליטר. אני מוסיפה סוכר ב 4-5 מנות. כך שתוכלו לתפוס אותו כאשר השמרים מפסיקים לעבוד והיין זוכה ליבש.

לאחר מכן, אני מתחיל לנקז מהמשקע בעזרת סיפון. במקרה זה, יש צורך לשמור את המכלים עם יין מלאים, ולמלא אותם לפי הצורך. כשהיין התבהר מספיק (יש לי את זה לאחר ש 4-7 עולה על גדותיו), אני ממלא את הבקבוקים באופן מלא ככל האפשר, סוגר אותם היטב עם מכסה, ועדיף להשאיר אותם מתחת לאיטום מים, ולשים אותם בתוך מרתף. ניתן לבקבוק לאחר מספר חודשים. פעם השתמשתי בבקבוקי וודקה, גלגלתי מכסי ברגים, אך השתמשתי בכובעי פקק כ -10 שנים. מניסיוני ומהספרות שקראתי יין פירות יער פחות יציב מיין ענבים. לכן, אני מפסטרת אותו בבקבוקים. אני מחמם בקבוקים עם יין באמבט מים עד 60 * ומחזיק 20-30 דקות. ואז אני מבקבוק אותו.

הכל. כל שנותר הוא להדביק את התוויות ולשתות בהנאה בחברה טובה. יין דומדמניות מפוסטר נשמר לכל היותר 5 שנים, ואז זה פשוט הסתיים, ויין דובדבן עומד כבר 7 שנים. למרבה הצער, כל הזמן אי אפשר להכין יין פירות יער. אין גן משלנו, אך יקר לקנות. הענבים באזורנו הרבה יותר משתלמים והיין טוב יותר. אבל, לשם שינוי, לפעמים אני מכינה גם פירות יער.
יינות טובים ושתייה נעימה בחברה טובה.
טרישיה
תודה שפניתם לשתף אותנו במידע שלכם! :)מעניין מאוד!
אני אסמן סימניות, אחכה לקציר פירות יער ופירות.
VitaVM
הייתה חוויה של פסטור לפני מספר שנים, על מנה קטנה של יינות שונים (דומדמניות שחורות, ענבים אדומים, שזיפים, ענבים לבנים, תפוח). טמפרטורה 60 גרם, זמן 20-25 דקות. יינות אדומים הפחיתו משמעותית את טעמם, הלבנים הפכו למעשה ללא אישיים. ופסטור ויינות מבעבעים טבעיים אינם תואמים בדרך כלל.
ליאוניד
יקרה ויטה. לא צריך ללהטט. לא כתבתי שום דבר על פטפוטים סובייטים ועל נוצץ, שאני בעצמי לא מכין. אם משהו לא הסתדר לך, אז זה לא אומר שהשיטה גרועה. אני כותב רק על מה שנבדק שוב ושוב.
VitaVM
ליאוניד, מעולם לא הטמתי. אחרי הכל, אתה, בנושא שלי, טכנולוגיית היין, ביטלת את הרישום לכך שיש צורך בפיסטור של היין, ושם ניתנה הטכנולוגיה של יין דומדמניות מבעבע. לכן, בנושא שלך, רק הבהרתי את הנקודה הזו. ולגבי פסטור, רק הביעתי את דעתי. וזה לא אומר שהניסוי לא הצליח, אלא רק שהשיטה הזו לעיבוד יין לא מתאימה לי, היא לא עונה לטעמי. הפורום הזה כל כך טוב שאתה יכול לחלוק את הניואנסים. והאנשים, שכבר מכירים את כל הניואנסים, בוחרים מה הם אוהבים. בכל נושא מתכונים יש דיון. וגם לא שלי ולא דעתך הם האמת האולטימטיבית. כולנו שונים - לכן אנחנו טובים.
ליאוניד
עכשיו הכל נפל למקומו. לא קראת את זה ממני, לא קראתי את זה ממך, ומכאן אי ההבנה. סלח לי.

כל המתכונים

נושאים חדשים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם